Veelgestelde vragen

Hoe werkt Tjilpie?


Wat is Tjilpie
Tjilpie is een online platform waar we je in contact brengen met klussers uit jouw buurt. Zij zijn door ons gescreend en hebben ervaring met de werkzaamheden die jij zoekt. Je maakt zelf de afspraak met de klusser en betaalt achteraf veilig via Tjilpie.


Hoe worden klussers gescreend?
Er vindt een telefonisch intakegesprek plaats met alle klussers die via Tjilpie klussen verrichten. De identiteit van de klusser wordt geverifieerd en Tjilpie voert een internet search uit.


Hoe laat ik via Tjilpie een klus uitvoeren?
Op de site vul je jouw klus(sen) in en beantwoord je een paar vragen. Je krijgt dan meteen klussers te zien die jouw klus(sen) uit kunnen voeren. Deze klussers hebben ervaring met jouw klussen en wonen bij je in de buurt. Je kunt eerst kennismaken via chat en email, je kunt dan meer over de klus vertellen en, als je wil, een afspraak maken om de klus uit te laten voeren. Als de klus klaar is dan krijg je van Tjilpie een email met de factuur en de link om veilig via Tjilpie te betalen met iDeal of met een Tikkie.


Op welke tijden kan ik een afspraak maken met een klusser?
Je stemt dat samen af met de klusser. Overdag, ’s avonds en in het weekend is mogelijk maar hangt af van de betreffende klusser en jouw wensen.


Moet ik thuis zijn voor de klus?
Ja, de klusser moet binnengelaten worden en we raden je aan om tot na afronding van de klus thuis te zijn. Zo kun je eventuele vragen van de klusser beantwoorden en samen het resultaat bekijken na afronding van de klus.


Wie zorgt er voor materiaal?
Je zorgt zelf voor het benodigde materiaal tenzij je dat anders afspreekt met de klusser. Als de klusser het materiaal verzorgt dan worden de kosten voor het materiaal doorberekend via de factuur die je van Tjilpie ontvangt na afronding van de klus.


Wie zorgt er voor het benodigde gereedschap?
De klusser heeft het benodigde gereedschap bij zich. Het is van belang om zoveel mogelijk over de klus te vertellen via de chat met de klusser voordat je een afspraak maakt. Zo weet de klusser wat er verwacht wordt en welk gereedschap hij nodig heeft.


Kan ik de afspraak met een klusser annuleren?
Ja, dat kan en daar zijn geen kosten aan verbonden. We vragen je om, indien mogelijk, minimaal een dag van tevoren te annuleren.


Hoe kan ik Tjilpie bereiken?
Je kunt Tjilpie bereiken via telefoon, app of email. Telefoon 085-1307462 App via de app button op de site of app naar 085-1307462 Email info@tjilpie.nl

Tarieven


Waarom zijn de uurtarieven zo laag?
Tjilpie werkt met klussers die veel ervaring hebben met de werkzaamheden die jij zoekt. Zij doen het klussen erbij omdat ze dat leuk vinden en om een extra zakcentje te verdienen.


Hoe wordt het uurtarief bepaald?
De klusser bepaalt zijn eigen tarief. Dit tarief is van tevoren altijd duidelijk en staat vast. Daardoor weet je altijd waar je aan toe bent.


Zijn er nog andere kosten dan het genoemde tarief per uur?
Nee, het tarief is all-in. Dat wil zeggen dat er geen reiskosten bijkomen en het tarief is al inclusief BTW. Met andere woorden, je betaalt alleen het tarief per uur keer het aantal gewerkte uren.


Materiaal- en parkeerkosten
Als je met de klusser hebt afgesproken dat hij materialen voor jou koopt en meeneemt dan zullen deze materiaalkosten wel worden doorberekend op de factuur die je van Tjilpie ontvangt na afronding van de klus. Mocht er bij jou in de buurt alleen betaald parkeren mogelijk zijn dan worden de parkeerkosten wel doorberekend.

Betalen


Hoe gaat het met betalen?
Na afronding van de klus stel je samen met de klusser het aantal gewerkte uren vast. De klusser geeft dit door aan Tjilpie en Tjilpie mailt jou de factuur. Daarbij vind je een link om veilig te betalen aan Tjilpie via iDeal. Tjilpie betaalt vervolgens de klusser. Dus geen gedoe met thuis afrekenen.


Aan wie betaal ik?
Zodra de klus is afgerond meld de klusser dat aan Tjilpie. Tjilpie mailt jou vervolgens de factuur met daarbij een link om via iDeal te betalen.


Wanneer betaal ik?
We verzoeken je om op de dag van de klus de factuur te betalen, nadat de klusser de klus heeft afgerond en is vertrokken. Lukt het niet om op de dag zelf te betalen, we hanteren een uiterste betaaltermijn van 5 dagen.

Problemen met jouw klus


Wat als de klus niet goed is uitgevoerd?
Heel vervelend! De klussers doen hun uiterste best om goed werk af te leveren. Mocht dat toch niet zijn gelukt, bespreek dit tijdens of meteen na de klus met de klusser zodat hij het direct kan oplossen. Als pas later blijkt dat de klus niet goed is uitgevoerd, meld dat dan binnen 72 uur aan Tjilpie. We vinden dat de klusser een tweede kans moet krijgen om het probleem op te lossen. In sommige gevallen stuurt Tjilpie kosteloos een andere klusser om het probleem alsnog op te lossen. Neem hiervoor contact op met Tjilpie.